• SZCZEPIENIA PRZECIW HPV W SZKOŁACH

          • Od 1 września 2024 r. ruszył program MEN oraz  MZ szczepień przeciw wirusowi HPV. 

            Szczepienia  ramach programu są przeprowadzane u osób po ukończeniu 9. roku życia, do ukończenia 14. roku życia - w schemacie dwudawkowym  i mogą być wykonywane przez lekarza POZ na terenie szkół za zgodą dyrektora placówki oświatowej.

            Szczepienia są dobrowolne dla pacjenta, a decyzja o szczepieniu podejmowana jest przez rodzica, a następnie przez lekarza POZ na podstawie przeprowadzonego badania kwalifikacyjnego. Rodzice nie będą musieli tracić czasu, żeby pójść do przychodni POZ, żeby tam zaszczepić dziecko, które będzie mogło zostać zaszczepione w bezpiecznych warunkach szkolnych. Szczegółowe informacje znajdą Państwo w załączonych dokumentach oraz na zebraniach z wychowawcami klas, gdzie będzie można podpisać odpowiednie oświadczenia i zgody.

          • ORGANIZACJA ROZPOCZĘCIA ROKU SZKOLNEGO 2024/25

          • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. JANA PAWŁA II

            W SUCHEJ BESKIDZKIEJ

             

            ORGANIZACJA  ROZPOCZĘCIA  ROKU  SZKOLNEGO 
            2024/2025
            w dniu 2 września 2024r. (poniedziałek)

             

            Oddział Przedszkolny

             

            8.15 – zbiórka  na placu przed wejściem głównym do szkoły, w razie deszczu w auli szkolnej
            8.30 – 9.30 spotkanie z wychowawczynią
            10.00 – msza św. w kościele parafialnym (pod opieką rodziców/prawnych opiekunów)

             

             

            KLASY I - III

            8.30 – zbiórka uczniów
            Uczniowie klas I zbierają się na placu przed wejściem głównym do szkoły, w razie deszczu w auli szkolnej, natomiast uczniowie pozostałych klas II i III w wyznaczonych salach lekcyjnych i schodzą do auli  wraz z wychowawcami.

            8.45 - akademia dla uczniów klas I-III
            Po apelu spotkania z wychowawczyniami w klasach


            10.00 - msza św. w kościele parafialnym (pod opieką rodziców/prawnych opiekunów)

             

            Klasy IV - VIII

             

            10.00 -  msza św. w kościele parafialnym (pod opieką rodziców/prawnych opiekunów)

            11.00 -  uroczysta akademia w auli

            12.00 - spotkanie z wychowawcami w klasach

          • WYPRAWKA PRZEDSZKOLNA – ODDZIAŁ ZERÓWKOWY ROK SZKOLNY 2024/2025

          • WYPRAWKA PRZEDSZKOLNA – ODDZIAŁ ZERÓWKOWY

            ROK SZKOLNY 2024/2025


             

            • blok rysunkowy biały i kolorowy   A3 i A4
            • blok techniczny  biały i kolorowy   A3 i A4
            • ryza papieru  ksero A4 
            • plastelina
            • bibuła
            • piórnik z wyposażeniem ( ołówek, gumka, temperówka ,nożyczki, klej w sztyfcie)
            • farby plakatowe wraz z pędzelkami
            • kredki ołówkowe
            • flamastry
            • papier kolorowy
            • teczka na prace plastyczne
            • kubek, pasta, szczoteczka do zębów, ręcznik
            • chusteczki higieniczne
            • chusteczki nawilżane
            • podkoszulek oraz spodenki na zmianę ( wygodna odzież do ćwiczeń gimnastycznych)

            Wszystkie przyniesione rzeczy należy podpisać. 

             

          • WYPRAWKA DO KLASY PIERWSZEJ :)

          • Wyprawka pierwszoklasisty.

            1.Duża teczka na przybory plastyczne, podpisana, a w niej:

            - blok techniczny z białymi kartkami

            - blok techniczny z kolorowymi kartkami

            - mały blok rysunkowy

            - mały blok rysunkowy z kolorowymi kartkami

            - papier kolorowy

            - kredki woskowe "Bambino"

            - plastelina

            - farby plakatowe

            - 2 pędzle ( cienki i gruby )

            - zeszyt 32 kartkowy w cienką linię (kolorową)

            - zeszyt 32 kartkowy w kratkę

            - zeszyt 16 kartkowy gładki

            Teczka z w/w przyborami zostaje w szkole.

             

            2. Patyczki do liczenia.

            3. Kubek na wodę, np po jogurcie.

            4. Cienka teczka zamykana na gumkę ( na rysunki, sprawdziany ).

             

            5. Dzieci noszą codziennie piórnik, a w nim:

            - dobrze zastrugane ołówki - 2 szt.

            - gumkę do mazania

            - 2-3 kolorowe długopisy ( z wyjątkiem czerwonego )

            - kilka pisaków

            - nożyczki

            - strugaczkę ( temperówkę )

            - linijkę

             

            6. W tornistrze powinny znajdować się:

            - piórnik

            - podręcznik i ćwiczenia

            - klej

            - pudełko kredek ołówkowych

            - notesik do korespondencji z rodzicem.

             Proszę podpisać wszystkie w/w rzeczy.

             

             Strój na wf - biała koszulka z krótkim rękawem, czarne(granatowe spodenki); obuwie antypoślizgowe, nie rysujące posadzki.

            Dodatkowo ryza papieru - sprawdziany, kartkówki itp.; podkładka na ławkę do prac plastycznych.

             

            Podręczniki oraz ćwiczenia do edukacji wczesnoszkolnej oraz języka angielskiego uczniowie otrzymują bezpłatnie od szkoły.

             

          • 31 maja 2024 r.

          • Dyrekcja szkoły przypomina uczniom i rodzicom, że zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, piątek 31 maja  2024 r. jest dniem wolnym od zajęć :).

          • ,,Młodzi Artyści na Zamku Suskim"

          • W związku z ogólnopolskim konkursem ,,Młodzi Artyści na Zamku Suskim"

            w piątek 17 maja 2024r. będzie miała zmiana organizacji lekcji: 

            • klasy IV – VIII będą miały lekcje  skrócone (harmonogram w załączniku).
            • Klasy I – III do lekcji 4 lekcje bez zmian, lekcja 5 – uczniowie zwolnieni do domu
            • Oddział Przedszkolny zajęcia do 12.30

            Zmiany również dotyczą przerw obiadowych.:

            • pierwsza przerwa obiadowa klasy 0 - V (10.50 – 11.05.)  
            • druga klasy VI – VIII (11.35 – 11.50)

             

             Dowozy uczniów bez zmian ( nie ma możliwości zmiany po stronie przewoźnika).

            W załączniku znajduje się rozkład godzinowy zajęć.

          • Sportowe Talenty

          • W związku z ustawą z dnia 17 sierpnia 2023 r. o zmianie ustawy o zdrowiu publicznym oraz niektórych innych ustaw rozpoczynamy proces rejestracji w ewidencji ,,Sportowe Talenty”.

            Program realizowany jest przez Ministerstwo Sportu i Turystyki we współpracy z Ministerstwem
            Edukacji i Nauki. Każda placówka szkolna jest zobowiązana do założenia i prowadzenia konta
            w programie Sportowe Talenty.

            Co roku w okresie od marca do końca kwietnia nauczyciele na lekcjach wychowania fizycznego mają
            obowiązek przeprowadzenia testów sprawnościowych oraz zebrania od rodziców informacji o wadze
            i wzroście uczniów. Dotyczy uczniów klas IV – VIII ora szkół ponadpodstawowych.

            Więcej na temat samego programu, wszystkie aktualne informację, dokumenty, dane kontaktowe
            oraz pomocne instrukcje związane z uczestnictwem w programie Sportowe Talenty mogą odszukać
            Państwo na stronie www.sportowetalenty.gov.pl

            Instrukcja dla rodziców i opiekunów– pomiary somatyczne
            https://sportowetalenty.gov.pl/?info=documents&addinfo=measurements

            Na stronie internetowej znajduje się oświadczenie rodzica/ prawnego opiekuna dotyczące pomiaru
            somatycznego (wzrost, waga).

          • WYWIADÓWKI

          • Zapraszamy na wywiadówki, które odbędą się zgodnie z poniższym harmonogramem.

            UWAGA!!!

            Z dniem 5 lutego zostaje udostępniony zmodyfikowany plan lekcji na II semestr.

            Zmiana dotyczy przedmiotu Wychowanie do życia w rodzinie, który w II semestrze jest dla następujących klas 4b, 5abc, 6b.

             

          • Podsumowanie działań grudniowych Samorządu Uczniowskiego

          • W imieniu całego samorządu szkolnego pragniemy  podziękować Wszystkim Uczniom i Rodzicom   za zaangażowanie w akcje, które organizowaliśmy w miesiącu grudniu 2024 roku. Celem większości działań był udział naszej szkoły w Jarmarku Bożonarodzeniowym. Daliśmy radę, bo 16 i 17 grudnia wraz z Radą Rodziców uczestniczyliśmy w Jarmarku Bożonarodzeniowym na dziedzińcu Zamku Suskiego. Zapytacie: skąd wzięliśmy produkty do sprzedaży? To tylko dzięki Wam to zrobiliśmy. A Wy przygotowaliście to wszystko. Dziękujemy bardzo za zaangażowanie w następujące akcje;

            • pieczenie pierników w Zespole Szkół Wincentego Witosa( sponsorem produktów na pierniczki był jeden z rodziców),
            • organizacja  Konkursu na Stroik Bożonarodzeniowy- głosowały wszystkie klasy- nagrody przyznano  w trzech kategoriach; 0-III, IV-VI, VII-VIII( fundatorem nagród był SU i biblioteka szkolna,
            • wykonanie świeczek w ramach Szkolnego  Koła Chemicznego „Daj świeczkom drugie życie”- SU     pod opieką Anny Ostruszki-Waryło,
            • wykonanie mini stroików przez uczniów klasy VIIIa pod opieką wychowawcy Magdaleny Świerkosz,
            • organizacja „Kącika św. Mikołaja”- rozdawanie prezentów dla młodszych uczniów,
            • organizacja konkursu  na” Najpiękniejszy Świąteczny Wystrój Sali”.

            To tylko nasze grudniowe akcje, których nie byłoby, gdyby nie zaangażowanie całej społeczności szkolnej. Wszystkim bardzo dziękujemy i mamy nadzieję, że bawiliście się tak dobrze jak my.

            Wyniki konkursów  zostały ogłoszone przez panią Dyrektor 4. stycznia w trakcie jasełek bożonarodzeniowych, a przedstawiają się następująco:

            • Szkolny  Konkurs na Stroik Bożonarodzeniowy”  i  „Najpiękniejszy Świąteczny Wystrój Sali” obejmowały trzy kategorie  wiekowe: uczniowie 0-III ,IV-VI i VII-VIII.
            • „Szkolny Konkurs na Stroik Bożonarodzeniowy” 

            W kategorii 0-III :

            • I miejsce -  Xawier Wilczewski 2a 
            • II miejsce – Maja Prorok 1b 
            • III miejsce – Grzegorz Bańdura 3a


            Wyróżnienia : 

            • Nikodem Kubasiak 3a
            • Nagroda Specjalna: Antonina Rusin 1b( wykonała cztery stroiki)

            W kategorii IV-VI:

            • I miejsce – Zuzanna Burliga  5b
            • II miejsce – Dominik Świerkosz 5c 
            • III miejsce – Kinga Majkrzak 4a ,

            Wyróżnienia: 

            • Aleksandra Stradomska 4b 
            • Julia Kida 6b 

             W kategorii VII-VIII:

            • I miejsce- Jan Stradomski 7a
            • II miejsce- Eryk Jurek 7a
            • III miejsce- Aleksandra Piekara-Dymańska 7a 

             Wyróżnienia:

            • Amelia Baca 8b
            • Bartłomiej Bik 7a
            • Mateusz Ferdek 7a  

            Wszystkim Uczniom i Rodzicom dziękujemy za poświęcony czas  przy wykonaniu pięknych stroików.  

            „Szkolny Konkurs na Najpiękniejszy Wystrój Sali”

            W kategorii 0-III:

            Wygrała klasa 2b z wystrojem sali 211

            Kategoria IV-VIII:

            Wygrała  klasa 5c z wystrojem sali 113

            Gratulujemy! Oczywiście najlepsze- wygrane klasy otrzymały bon na Niepytanie w wybranym przez siebie dniu!!!

            A teraz informacje o przebiegu konkursów. Wszystkie wyniki zostały wyłonione przez niezależne komisje uczniów naszej szkoły. W konkursie na najpiękniejszy stroik głosowali wszyscy uczniowie, oddając głos osobiście, a najpiękniejszą salę wybrali przedstawiciele klas IV-VIII pod opieką przewodniczącej, zastępcy i skarbnika.

            Jeszcze raz dziękujemy Wszystkim za pomoc, dobre słowo, wyrozumiałość, bo przecież niejednokrotnie zakłócaliśmy tok lekcji. W wyniku działań SU zebraliśmy kwotę 1010,00 zł, której już część przekazaliśmy na nagrody dla wygranych w konkursach. To dzięki Wam uczestnicy konkursów mogli zajadać się słodkościami i cieszyć nagrodami ufundowanym także dzięki bibliotece szkolnej i samorządowi uczniowskiemu.

            Drodzy Koledzy i Koleżanki!
            Jak zawsze okazaliście się zgranym i świetnym zespołem. Dziękujemy i pamiętajcie, że razem możemy więcej!!!

             

          • 2 stycznia 2024 r.

          • Dyrekcja szkoły przypomina uczniom i rodzicom, że zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, wtorek 2 stycznia 2024 r. jest dniem wolnym od zajęć :).