Aktualności

          • „Szkoła do hymnu”

          • Uczniowie i nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 1  w Suchej Beskidzkiej po raz ósmy włączyli się w akcję „Szkoła do hymnu”, wspólnie śpiewając „Mazurka Dąbrowskiego”.

            O symbolicznej godzinie 11.11 cała społeczność szkolna spotkała się w hali sportowej i zaśpiewała hymn państwowy. Hala mieniła się kolorami barw narodowych. Na odświętnych ubiorach widniały biało – czerwone kotyliony, a w rękach powiewały flagi. Podniosłości tej akcji dodawała również obecność pocztu sztandarowego szkoły oraz dekoracji związanych z obchodami Święta Niepodległości.                                        Po odśpiewaniu ,,Mazurka Dąbrowskiego” wicedyrektor szkoły Barbara Zyzańska  przedstawiła w kilku zdaniach rys historyczny obchodów Święta Niepodległości i zaprosiła uczniów i nauczycieli do uczestnictwa w obchodach miejskich tego święta w dniu 11 listopada.  Podziękował wszystkim uczestnikom za zaangażowanie i wspólne świętowanie Narodowego Święta Niepodległości.

          • Remont

          • W listopadzie zostanie przeprowadzony remont schodów łaczących ulicę Nad Stawami z rondem koło Szkoły Podstawowej. Z uwagi na prace remontowe przejście schodami nie będzie możliwe. Prosimy o takie zaplanowanie wyjść dzieci do szkoły, by mogły spokojnie dojść dłuższą trasą.

          • DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ

          • ORGANIZACJA DNIA EDUKACJI NARODOWEJ

            14 PAŹDZIERNIKA (WTOREK)

            (dzień wolny od zajęć dydaktycznych)

             

            GODZ. 10.00 -  UROCZYSTA AKADEMIA  (HALA SPORTOWA)

            GODZ. 11.15 – 12.15 - SPOTKANIE UCZNIÓW Z WYCHOWAWCAMI

            Odział przedszkolny - 7.30 - 11.30

            Jest to dzień ustawowo wolny od zajęć dydaktycznych. 

            Proszę o podanie informacji do świetlicy szkolnej o potrzebie zapewnienia zajęć opiekuńczo-wychowawczych. W tym dniu świetlica będzie czynna zgodnie z potrzebami dzieci.

          • Zawody w kolarstwie górskim

          • W dniu 25 września 2025 odbyły się Powiatowe Zawody w Kolarstwie Górskim. W tych zawodach
            reprezentował naszą szkołę Dominik Świerkosz z klasy 7c.
            Zawodnicy rywalizowali na wymagającej trasie w Zawoi. Po zaciętej i wyrównanej walce Dominik zajął
            3 miejsce w powiecie suskim.
            Ten wynik zagwarantował Dominikowi udział w Małopolskich Igrzyskach Młodzieży Szkolnej w
            Siedliskach k/Tarnowa, które odbyły się 30 września br. W tych zawodach Dominik zajął bardzo
            wysoką lokatę – 7 miejsce w województwie małopolskim. Na uwagę zasługuje fakt, że uczeń naszej
            szkoły startował z uczniami starszymi o rok.
            Gratulujemy Dominikowi sukcesu i życzymy wszystkiego najlepszego.

          • KOMUNIKAT W SPRAWIE DNI WOLNYCH

          • Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 im. Jana Pawła II w Suchej Beskidzkiej informuje, że w roku szkolnym 2025/2026 ustalono następujące dni dodatkowo wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla uczniów:

             

            • 10 listopada 2025 (poniedziałek)
            • 2 styczeń 2026 (piątek )
            • 5 styczeń 2026 ( poniedziałek)
            • 30 kwiecień 2026 (czwartek)
            • 11 – 12 – 13 maj 2026 ( pn-wt-śr) – egzamin ósmoklasisty
            • 5 czerwiec 2026 ( piątek )

            Równocześnie informuje się, że jeśli będzie takie zapotrzebowanie ze strony Rodziców, to w dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych świetlica będzie dostępna dla uczniów klas 1-3.

             

          • NNW PZU EDUKACJA

          • NNW PZU EDUKACJA
            AKCJA SZKOLNA 2025/2026
            Ochrona dla dzieci i młodzieży − przez cały rok 24/7

            MATERIAŁ INFORMACYJNY

             

            Żłobek, przedszkole czy szkoła i jeszcze lekcje gry na gitarze, dodatkowy angielski czy trening tenisa? Niezależnie od tego, jak wygląda dzień Twojego dziecka, ubezpieczenie NNW PZU Edukacja zapewni mu ochronę w razie nieprzewidzianych zdarzeń, takich jak nieszczęśliwy wypadek czy poważne zachorowanie.

             

            Teraz możesz łatwo ubezpieczyć swoje dziecko – aby to zrobić, wejdź
            na ubestrefa.pl i wstaw kod oferty. Znajdziesz tam informacje o ubezpieczeniu.
            Szczegółowy zakres każdej z propozycji ubezpieczenia zamieściliśmy w załączniku.

             

               Propozycja 1 – suma ubezpieczenia 20 000 zł, składka roczna 55 zł
               Propozycja 2 – suma ubezpieczenia 30 000 zł, składka roczna 70 zł
               Propozycja 3 – suma ubezpieczenia 50 000 zł, składka roczna 130 zł

             

            kod oferty: tkbvxs

             

            Jeśli zdecydujesz się na ubezpieczenie, uzupełnij formularz zgłoszenia.

             

            Gdy opłacisz składkę, otrzymasz certyfikat/polisę ubezpieczenia.

             NNW PZU Edukacja to ochrona:

            bez względu na miejsce – ubezpieczenie działa na całym świecie (z wyjątkiem usług assistance, które zapewniamy tylko w Polsce),

            bez względu na czas – ochrona działa 24 godziny na dobę przez cały okres ubezpieczenia.

             

             

            Ubezpieczenie obejmuje m.in.:

            zła mania, zwichnięcia, oparzenia, odmrożenia, wstrząśnienie lub podejrzenie wstrząśnienia mózgu, pogryzienie, ukąszenie, porażenie prądem lub piorunem oraz zatrucie gazami i produktami chemicznymi,

             

            poważne choroby: m.in. cukrzycę typu 1, neuroboreliozę, wściekliznę czy sepsę,

             

            wypadki podczas wycieczek szkolnych, za które wypłacimy odszkodowanie wyższe niż w razie wypadku, do którego doszło w innych okolicznościach – 1,5% sumy ubezpieczenia za każdy 1% uszczerbku na zdrowiu,

            NOWOŚĆ
            zwrot poniesionych kosztów wycieczki szkolnej (do 500 zł), jeśli dziecko nie weźmie w niej udziału

            z powodu nieszczęśliwego wypadku,

             

            wypadki spowodowane uprawianiem sportów (rekreacyjnie i wyczynowo) – nawet tych wysokiego ryzyka,

             

            zwrot kosztów naprawy okularów korekcyjnych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku nieszczęśliwego wypadku albo zakupu nowych,

             

            zwrot kosztów leczenia i rehabilitacji, a także zakupu ortez, szyn, gorsetów i aparatów słuchowych oraz kosztów odbudowy stomatologicznej zębów stałych,

             

            usługi assistance: pomoc medyczną, rehabilitacyjną i pielęgniarską, pomoc psychologa (nawet do 2000 zł) oraz korepetycje (do 1200 zł)... 

            …a to jeszcze nie wszystko. 

            Szczegółowy zakres ubezpieczenia zamieściliśmy w załączniku.

              

            Masz pytania? Chętnie na nie odpowiem

             

            Dorota Chromy

            Doradca PZU

            tel.: 338741632

             

            Zakładem ubezpieczeń jest PZU SA. Ten materiał nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny.
            Szczegółowe informacje o zakresie ubezpieczenia, w tym o wyłączeniach i ograniczeniach odpowiedzialności, znajdziesz w aktualnych ogólnych warunkach ubezpieczenia (OWU) NNW PZU Edukacja, dostępnych u naszych agentów, w naszych oddziałach i na pzu.pl oraz w postanowieniach dodatkowych i odbiegających od OWU NNW PZU Edukacja, dostępnych w naszych oddziałach i u naszych agentów.
             
            Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna (PZU SA), Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego,
            KRS: 9831, NIP: 526-025-10-49, kapitał zakładowy: 86 352 300 zł, wpłacony w całości, Rondo Ignacego Daszyńskiego 4, 00-843 Warszawa, pzu.pl,
            infolinia: 801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora).
             

             

          • Odpłatność za posiłki

          • KOMUNIKAT DYREKTORA

             Odpłatność za posiłki obowiązująca

             od 2 września 2025 roku do 26 czerwca 2026r.

             

            1. Wysokość opłat za posiłki ustalona została przez Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 w Suchej Beskidzkiej w porozumieniu z Organem Prowadzącym szkołę.
            2. Wysokość opłat za posiłki w szkołach podstawowych zawiera Zarządzenie Nr 424/25 Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka z dnia 25 lipca 2025 r.
            3. Po uzgodnieniu z Wykonawcą posiłków oraz Radą Rodziców wszystkie posiłki są w formie dwudaniowej.
            4. Cena posiłku dla uczniów klas I-III oraz Oddziału Przygotowawczego brutto:  obiad dwudaniowy – 8,50 zł
            5. Cena posiłku dla uczniów klas IV – VIII brutto : Obiad dwudaniowy – 9,50 zł
            6. Powyższa cena, którą uiszcza rodzic, stanowi jedynie tzw.„wsad do kotła” tj. koszt produktów. Pozostałą kwotę, czyli koszt przygotowania posiłku opłaca Organ Prowadzący szkołę.
            7. Opłatę za korzystanie ze stołówki uiszcza się od 1-go do 10–go każdego miesiąca                                    do kierownika kuchni. Opłaty są przyjmowane we wtorki i piątki w godzinach 6.00-14.00.
            8. Odwołanie posiłku musi być zgłoszone osobiście lub telefonicznie przez rodzica do godziny  8.00 danego dnia do kierownika kuchni. Nr telefonu: 33 874 22 18 wewn.  28  
            9. Kwotę należną do zwrotu zalicza się na poczet płatności kolejnego miesiąca.
               
          • Terminy spotkań z rodzicami wrzesień 2025r.

          • Dyrekcja szkoły oraz wychowawcy zapraszają serdecznie rodziców do aktywnego udziału w spotkaniach, gdyż omawianych będzie szereg zmian w prawie oświatowym, nauce religii oraz nowy przedmiot: edukacja zdrowotna.

            W spotkaniach w auli szkolnej uczestniczyć będą nie tylko wychowawcy klas, ale również nauczyciele uczący w poszczególnych klasach edukacji zdrowotnej, którzy przedstawią każdej klasie podstawę programową.

          • ORGANIZACJA ROZPOCZĘCIA ROKU SZKOLNEGO 2025/2026

          • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. JANA PAWŁA II
            W SUCHEJ BESKIDZKIEJ

            ORGANIZACJA  ROZPOCZĘCIA  ROKU  SZKOLNEGO 
            2025/2026
            w dniu 1 września 2025 r. (poniedziałek)

             

            Oddział Przedszkolny

             

            10.00 – Msza św. w kościele parafialnym (pod opieką rodziców/prawnych opiekunów)

            10.45 – zbiórka  na placu przed wejściem głównym do szkoły, w razie deszczu w auli szkolnej

            11.00 spotkanie z wychowawczynią                                                                  

             

            KLASY I – III

             

            10.00 - Msza św. w kościele parafialnym (pod opieką rodziców/prawnych opiekunów)

            10.45uczniowie klas I (zbierają się na placu przed wejściem głównym do szkoły, w razie deszczu w auli szkolnej)

            11.00 spotkanie z wychowawcami (zgodnie z przydzielonymi salami)                                                                  

             

            10.45 - uczniowie klas II-III

            Spotkania z wychowawcami w klasach (zgodnie z przydzielonymi salami)
             

            Klasy IV - VIII

            10.00 -  Msza św. w kościele parafialnym (pod opieką rodziców/prawnych opiekunów)

            11.00 -  uroczysta akademia w hali sportowej

            12.00 - spotkanie z wychowawcami w klasach(zgodnie z przydzielonymi salami)

             

          • Edukacja zdrowotna

          • Edukacja zdrowotna że to nowy przedmiot, który zastąpi wcześniejsze Wychowanie do życia w rodzinie, uprzejmie prosimy rodziców o zapoznanie się z załaczonym informatorem. 

            W pierwszym tygodniu roku szkolnego odbędą się spotkania z wychowawcami i nauczycielem uczącym edukacji zdrowotnej, którzy przybliżą program nauczania i odpowiedzą na pytania rodziców.

             

          • Informacja dla rodziców klas I

          • W związku ze zmianami w arkuszu organizacji na rok szkolny 2025/26, dyrektor szkoły informuje, że wychowawca klasy Ia jest pani mgr Justyna Śmietana, natomiast klasy Ib jest mgr Justyna Piwowar.

            Lista przyjętych uczniów znajduje się w holu szkoły na tablicy ogłoszeń.

          • WYPRAWKA DO KLASY PIERWSZEJ:-)

          • WYPRAWKA PIERWSZOKLASISTY.

            Duża teczka na przybory plastyczne, podpisana, a w niej:

            - blok techniczny z białymi kartkami

            - blok techniczny z kolorowymi kartkami

            - mały blok rysunkowy

            - mały blok rysunkowy z kolorowymi kartkami

            - papier kolorowy

            - kredki woskowe

            - plastelina

            - farby plakatowe

            - 2 pędzle (cienki i gruby)

            - zeszyt 32 kartkowy w cienką linię (kolorową)

            - zeszyt 32 kartkowy w kratkę

            - zeszyt 16 kartkowy gładki

            TECZKA Z W/W PRZYBORMI POZOSTAJE W SZKOLE.

            - patyczki do liczenia

            - cienka teczka zamykana na gumkę n aarysunki , sprawdziany.


             

            DZIECI CODZIENNIE MAJĄ MIEĆ PIÓRNIK, A W NIM:

            - dobrze zastrugany ołówek

            - gumkę do mazania

            - 2-3 kolorowe długopisy z wyjątkiem czerwonego

            - kilka pisaków

            - nożyczki

            - strugaczka

            - linijka


             

            W TORNISTRZE POWINY ZNAJDOWAĆ SIĘ :

            - piórnik

            - podręcznik i ćwiczenia

            - klej

            - pudełko kredek ołówkowych

            - notesik do korespondencji z rodzicem

            WSZYSTKO POWINNO BYĆ PODPISANE. STRÓJ NA W-F - BIAŁA KOSZULKA Z KRÓTKIM RĘKAWEM, CZARNE, CZY TEŻ GRANATOWE SPODENKI,

            OBUWIE ANTYPOŚLIZGOWE, NIE RYSUJĄCE POSADZKI. RYZA PAPIERU NA SPRAWDZIANY, KARTKÓWKI itp.

            PODRĘCZNIKI ORAZ ĆWICZENIA DO EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ ORAZ JĘZYKA  ANGIELSKIEGO UCZNIOWIE OTRZYMUJĄ BEZPŁATNIE OD SZKOŁY.

          • WYPRAWKA DZIECKA ROZPOCZYNAJĄCEGO ODDZIAŁ ZEROWY W ROKU SZKOLNYM 2025/26

            • piórnikwyposażeniem (m.in. gumka, ołówek, nożyczki, klej, temperówka)
            • blok rysunkowy A3A4białymi kartkami
            • blok techniczny A4białymi kartkami
            • blok techniczny A3A4kolorowymi kartkami
            • blok techniczny A4kolorowymi kartkami
            • zeszyt papieru kolorowego
            • ryza papieru białego do kserowania
            • kredki ołówkowe i woskowe
            • farby akwarelowe i plakatowe oraz pędzle różnej grubościpojemnik na wodę
            • kolorowa bibuła (różne kolory)
            • teczka na materiały plastyczne
            • strój do ćwiczeń gimnastycznych
            • szczoteczkapasta do zębów oraz kubeczek
            • ręcznik (ewentualnie ręcznik papierowy)
            • chusteczki higieniczne oraz nawilżane

            Bardzo proszęPODPISANIE wszystkich przyborów dziecka.

            Sprawa książek i zeszytów ćwiczeń oraz sprawy organizacyjne zostaną omówione na pierwszym spotkaniu z rodzicami.

             

             

            Wychowawca mgr Marlena Kołacz

          • Organizacja czasu pracy sekretariatu szkoły

          • W okresie wakacyjnym sekretariat
            szkolny będzie czynny:

            od poniedziałku do piątku
            w godzinach 9:00 - 13:00

            W sprawach pilnych, po uzgodnieniu
            telefonicznym możliwe inne godziny.

            Telefon kontaktowy: 33 874 22 18

            W dniach od 14.07.2025 r. do 25.07.2025 r.

            sekretariat nieczynny

            w związku z urlopem pracownika administracji.

          • Program Stypendialny Fundacji Santander

          •  Program Stypendialny Fundacji Santander skierowany jest do młodzieży, która nie tylko osiąga dobre wyniki w nauce, ale także działa społecznie, rozwija się poza szkolnymi ławkami i nie boi się marzyć odważnie. Można uzyskać stypendium

            Dla kogo

            Wsparcie finansowe w wysokości 10 000 zł przeznaczone jest dla uczniów, którzy w roku 2025:

            – ukończyli klasę 7 lub 8 szkoły podstawowej,

            – ukończyli klasy 1 lub 2 lub 3 lub 4 szkoły ponadpodstawowej

            (nie dotyczy uczniów klas maturalnych, którzy swoją naukę w roku szkolnym 2025/2026 kontynuować będą na studiach wyższych).

            Stypendium przeznaczone jest dla uczniów, którzy posiadają szczególne zdolności i osiągają wyjątkowe sukcesy 

            • Do 4 sierpnia 2025 r. – należy wysłać aplikację na Santander Open Academy
            • Do 9 września 2025 r. – poinformowanie, czy uczeń przechodzi do drugiego etapu rekrutacji
            • Od 9 do 17 września 2025 r. – należy uzupełnić formularz aplikacyjny poprzez dołączenie wymaganych dokumentów zgodnie z regulaminem
            • Do 24 września 2025 r. – poinformowanie, czy uczeń jest w gronie zwycięzców
            • Od 24 do 30 września 2025 r.  – potwierdzenie przyjęcia stypendium na Santander Open Academy
            • 20 października 2025 r.  Gala Stypendialna Fundacji Santander w Warszawie.

            W linku regulamin + wniosek

            https://fundacja.santander.pl/program-stypendialny/

             

          • Organizacja zakończenia roku szkolnego 2024-25

          • Organizacja zakończenia roku szkolnego 2024 /2025 w Szkole Podstawowej nr 1 im. Jana Pawła II w Suchej Beskidzkiej w dniu 27 czerwca 2025 r. ( piątek)

             

            • Oddział Przedszkolny:

             7.30- 11.30 – zajęcia w szkole

            8.30 – udział w uroczystej akademii w hali sportowej

            Dzieci mogą uczestniczyć we mszy św. o godz. 10.00 w kościele,  pod opieką swoich rodziców.

             

            • Klasy I - V Szkoły Podstawowej

            8.30 – udział w uroczystej akademii w hali sportowej

            9.15 – spotkanie z wychowawcami w klasach

            10.00- msza św. na zakończenie roku katechetycznego (pod opieką rodziców/ prawnych opiekunów) 

             

             

            • Klasy VI – VIII Szkoły Podstawowej                                      
            • Uroczyste pożegnanie klas ósmych

            10.00 - msza św. na zakończenie roku katechetycznego (pod opieką rodziców/ prawnych opiekunów) 

            11.00  – uroczysta akademia w auli szkolnej

            12.00 - spotkania z wychowawcami w klasach

          • Zwrot podręczników i lektur szkolnych

          • Dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 1 im. Jana Pawła II w Suchej Beskidzkiej  przypomina  uczniom o obowiązku zwrotu wypożyczonych książek i  podręczników do biblioteki szkolnej.

             

            Wypożyczone  z biblioteki książki  tj. lektury, literaturę młodzieżową, popularnonaukową, bajki i inne  należy zwrócić w nieprzekraczalnym terminie do 6.06.2025r.

            Przygotowanie podręczników do oddania w bibliotece:

            • usunięcie napisów, zabrudzeń, w razie potrzeby podklejenie,
            • uczniowie oddają kompletne zestawy podręczników,

             

            Jeśli podręcznik nie będzie nadawał się do dalszego użytku z powodu zniszczenia lub w przypadku zagubienia to zgodnie z regulaminem  należy podręcznik odkupić.

            Zagubione  lub zniszczone podręczniki tj. podręczniki do klasy  III i VI  będą odkupywane w formie  lektur w cenie  podręczników.

            Uczniowie tych klas w roku szkolnym 2025/2026 otrzymają nowe zestawy podręczników.

             UWAGA!

            • Tylko rozliczenie się z wypożyczonych podręczników umożliwi wypożyczenie podręczników na nowy rok szkolny.
            • Biblioteka szkolna przyjmować będzie tylko kompletne zestawy podręczników.